Posted on

Alles wat u moet weten over de ANNAD motor

Vijf ANNAD fietswielmotoren op een houten pallet met grasbodem. Van links naar rechts: twee ALL IN ONE motoren met geïntegreerde accu, een CLASSIC motor en twee ULTRA motoren.

Alles wat u moet weten over de ANNAD motor

Vraagt u zich af hoe u uw motor kunt elektrificeren en waarom u zou kiezen voor een ANNAD kit? Welke technische kenmerken maken de ANNAD motor uniek? Is hij betrouwbaar? Wat zijn de voordelen van het kiezen van een achterwiel elektrificatie kit?

In dit artikel gaan we de belangrijkste voordelen van de ANNAD engine voor u op een rijtje zetten, om wat licht op het onderwerp te werpen.

Geen rolweerstand

De meeste achterwielmotoren op de markt werken met een systeem van plastic tandwielen die niet losgekoppeld kunnen worden van de naaf (wat betekent dat u de motor moet laten draaien, zelfs als u de ondersteuning niet gebruikt). Zodra u begint te trappen, moet u de motor aandrijven en dus een extra inspanning leveren. De ANNAD KIT maakt gebruik van een gepatenteerde koppeling waardoor er geen rolweerstand is wanneer u de ondersteuning niet gebruikt (de motor is losgekoppeld van de naaf).

Betrouwbaarheid en soorten storingen

Vandaag de dag worden er meer dan 6.000 ANNAD motoren gebruikt door toerfietsers. Dat zijn bijna 26 miljoen km per jaar afgelegd door onze motoren op hellingen tot 28% op bergpassen van de hoogste categorie en andere moeilijkheden die populair zijn bij toerfietsers. Veel tandemrijders bevelen zelfs onze elektrificatieset aan. Het gemiddelde storingspercentage is 2%. Eventuele problemen kunnen te wijten zijn aan :

  1. Verkeerde aansluiting van de connector (we hebben de connector verbeterd om dit probleem te voorkomen).
  2. De kabel doorsnijden als deze niet juist is aangebracht (voor het aanbrengen vergrendelen).
  3. Het niet opvolgen van reinigingsinstructies (hogedrukreinigers worden niet aanbevolen).
  4. Het niet naleven van de regels voor transport in de regen. Het wiel en het scherm moeten worden beschermd wanneer een EAB op zijn drager wordt vervoerd.

De ANNAD motor is daarom betrouwbaar. Bovendien hebben al onze motoren en accu’s een garantie van 2 jaar op onderdelen en arbeid.

Waarom een alles-in-één motor?

ALL IN ONE” motoren hebben een in de naaf ingebouwde batterij. Er zijn dus geen zichtbare kabels nodig met deze kit!

Dit type motor met geïntegreerde accu wordt aanbevolen voor gebruik in de stad en minder voor gebruik op de weg, omdat de accu kan verhinderen dat de motor afkoelt, afhankelijk van de helling (bijv. op grote bergpassen).

Hij is uitgerust met een Bluetooth-optie en kan bediend worden via uw smartphone of met Bluetooth-knoppen op uw stuur. Als u uw telefoon verliest, keert hij automatisch terug naar de laatst geprogrammeerde instelling.

Een op het wiel gemonteerde motor kiezen

In tegenstelling tot centrale motoren wordt het vermogen bij een op het wiel gemonteerde set rechtstreeks door het wiel overgebracht, zonder door de transmissieketting te gaan (waardoor vroegtijdige slijtage van de kettingringen, ketting en tandwielen wordt voorkomen).

Als u de EAB’s met een middenmotor goed bekijkt, is het frame zwaar verstevigd om de torsie te weerstaan die door het koppel van de motor wordt gegenereerd! Dus als u een trapmotor toevoegt aan een frame dat er niet voor ontworpen is, loopt u het risico dat het frame verdraait.

Met de ANNAD wielmotoroplossing kunt u ook heel snel overschakelen van een EAB naar een musclebike en omgekeerd, gewoon door uw wiel te verwisselen! Met een centrale motor zou ombouwen naar believen veel ingewikkelder, zo niet onmogelijk zijn!

Aan de andere kant bieden de meeste middenmotoren slechts één kettingring, of hebben ze ingewikkelde en kwetsbare elektronica voor wisselbeheer nodig. Ons systeem is onafhankelijk en kan worden gemonteerd ongeacht het aantal kettingbladen of tandwielen.

Voor de ANNAD motor hoeven geen vaste onderdelen van de fiets gedemonteerd te worden, omdat de besturingskaart, het pedaal en de snelheidssensoren geïntegreerd zijn. Het gemak waarmee deze elektrificatiekit kan worden gemonteerd is uniek op de markt en kan worden gedaan door iedereen die weet hoe je een wiel moet demonteren!

Het is ook goedgekeurd voor installatie volgens de norm EN 15 194.

Kortom, wat zijn de voordelen van een naafmotor?

  • Discreet en efficiënt!
  • Groot bereik omdat de motor zo licht is, met slechts 2 kg voor de motor.
  • Geen extra slijtage of belasting op de basismotor.
  • Het kan worden aangepast aan bijna elke bestaande fiets (behalve een doorgaande as)
  • Vind uw fiets in slechts enkele minuten (verwijderbaar systeem)
  • Verkoop uw motor en bewaar de kit voor uw nieuwe motor.
  • 2 jaar garantie
  • Gemonteerd in slechts enkele minuten, zonder iets anders te hoeven demonteren dan het wiel.
  • gewicht van ongeveer 3 tot 4 kg met de Tesla-batterij.
  • De lichtste EN 15 194 goedgekeurde

Waarom kiezen voor een ANNAD kit?

  • Kit vae ANNAD geassembleerd in Frankrijk
  • Hoogwaardige after-sales service in onze werkplaats
  • Elektronisch bord, snelheids- en pedaalsensoren geïntegreerd in de motor
  • Naaf verkrijgbaar in 32/36 (24 en 28 optioneel)
  • Kogelkoppeling (geen rolweerstand)
  • Snelle, waterdichte en esthetische aansluiting met 1 enkele 2-aderige kabel
  • 9 selecteerbare ondersteuningsniveaus
  • Schijf- of skateversie
  • Motor en accu gegarandeerd voor 2 jaar (onbeperkt aantal kilometers)
  • Lichtgewicht: motor van 1,6 kg en accu van 1,2 kg
  • Fietsen kunnen worden uitgerust met maximaal 12 versnellingen
  • De motor kan van het wiel worden losgekoppeld zonder de spaken door te snijden.
  • Talrijke opties (banden, velgen, spaken, naven, breed scala aan accu’s ….)
  • Uitstekende stabiliteit bij lage snelheden
  • Voldoet aan CE en EN 15194