Je winkelwagen is momenteel leeg!
Voorwiel-, achterwiel- en crankstelmotoren: laten we ze vergelijken!

Achterwielmotor: voor- en nadelen

De achterwielmotor is perfect geschikt voor toerfietsen en racemotoren, met zijn koppelingssysteem dat elke rolweerstand elimineert wanneer u de ondersteuning uitschakelt. Zeer eenvoudig te installeren Het is ook afneembaar, dus u kunt het wiel er gemakkelijk afhalen en uw originele wiel erop zetten als u een ritje zonder ondersteuning wilt maken en weer terug wilt naar uw originele fiets. Lichtgewichthet heeft ook een elektronisch geïntegreerd elektronisch bord en trapsensorU hoeft dus maar een beperkt aantal onderdelen aan uw fiets toe te voegen. Net als bij de voorwielmotor profiteert u van een snel opstarten van de ondersteuning na een stop, maar de motor reageert sneller dan bij een voorwielmotor, voor een dynamischere rit.
Het grootste nadeel is de incompatibiliteit met doorgaande assen(zie ons artikel over het herkennen van assen). Het is ook minder krachtig dan een crankstelmotor (25Nm max).
Pedaalmotor: voor- en nadelen

Een eerste argument ten gunste van de pedaalmotor – of centrale motor – is zijn zijn compatibiliteit met een groter aantal fietsen. Terwijl voor naafmotoren snelspanners gemonteerd moeten worden, zijn crankstelmotoren compatibel met 98% van de fietsen. Controleer hier de compatibiliteit van uw fiets.
Dankzij de lage, centrale positie zorgt de pedaalmotor ook voor dynamisch evenwicht aan uw fiets. Ze zijn over het algemeen ook krachtiger dan naafmotoren, en ze leveren dit vermogen op een natuurlijkere manier, omdat de koppelsensor die de energie bepaalt die de fietser nodig heeft op basis van de kracht die op de cranks wordt uitgeoefend, rechtstreeks op de motor is aangesloten. Deze twee belangrijke voordelen maken ze de perfecte metgezel voor het rijden in gebieden met zeer steile hellingen.
Het grootste nadeel van de pedaalmotor is de complexiteit van complexiteit van de installatie. Wij raden u aan om het door een professional te laten installeren en het nooit meer aan te raken. zwaar gewicht van de motor, zelfs als u besluit vlakke wegen te nemen waarvoor u geen hulp nodig zou hebben.
Aan de andere kant kan het koppelingssysteem van de naafmotor niet identiek gekopieerd worden op de crankstelmotor, waardoor u onvermijdelijk een lichte rolweerstand wanneer u ervoor kiest om zonder ondersteuning te rijden.
Voorwielmotor: voor- en nadelen
Steeds lichter licht en discreetde voorwielmotor is ook de zuinigste. het voordeligst om te kopen. Net als de achterwielmotor profiteert hij van een snel opstarten van de ondersteuning ondersteuning na elke stop eenvoudige installatieen een koppelingssysteem voor rijden zonder hulp zonder rolweerstand. De elektronische kaart is ook geïntegreerd motor, maar de trapsensor trapsensor moet geplaatst worden op uw trapas.
Net als bij de achterwielmotor is de incompatibiliteit met incompatibiliteit met doorgaande assen zijn grootste zwakte, en zult u te maken hebben met een minder goed reagerende minder goed reagerende motor dan op het achterwiel.

Kortom, wat moet ik kiezen?
Er is geen eenvoudig antwoord op deze vraag. De eerste stap is om te controleren of uw fiets compatibel is met elk van de aangeboden elektrificatiesets. Als uw fiets bijvoorbeeld doorgaande assen heeft, is het antwoord eenvoudiger: u hebt een crankstelmotor nodig!
Daarna is het meer een kwestie van fietsen en rijcomfort. Het beste is om de verschillende systemen uit te proberen, met uw vrienden of bij uw fietsenmaker, om te beslissen wat u het fijnst vindt.
Ondertussen kunnen we u een paar voorbeelden geven van terugkerende soorten elektrificatie:
- De elektrische stadsfiets (voor ritten in de stad): voorwielmotor
- Sport mountainbiken : crankstelmotor
- De elektrische bakfiets (voor het vervoeren van kinderen of zware ladingen): trap- of achterwielmotor
- De Speed Bike: achterwielmotor
- De elektrische vouwfiets (voor wie trein en fiets combineert): voorwielmotor
Als u voorbeelden wilt zien van de kitconfiguraties die wij regelmatig verkopen, ga dan hierheen!